Pár hasznos infó

Üdvözlünk a blogon ;)
Jó olvasgatást!

E-mail címünk ahova bármit megírhatsz:
public_transport@index.hu

Utolsó kommentek

Megjegyzés

(c) Adam89 & SĐG 2007-2008.

Enterprise - Jászkun Volán: Plasma midibusz


2007.11.25. 12:08 Adam89

Néhány napra Budapestre érkezett a Jászkun Volántól egy Plasma midibusz, a Várbuszon és a 27-es vonalán próbálták ki.
Az eredeti terveket az Enterprise Bus Ltd. készítette, és értékesíti bármilyen formában, a papírlicenctől a kész buszig. Angliában ugyanez pl.: Plaxton Primo név alatt fut. (kieg.: Széles Gábor is megvette a liceszet a HungarianBus számára, 1 darab HB 080L készült) A Volán több céggel együttműködve építette össze, a váz Budafokon készül, a tartalom beépítése a szolnoki telephelyen.





















Elölről egész jól néz ki, bár egy komolyabb sorozatgyártás esetén valami facelift ráférne. :-D Az első ajtó egyszárnyú, sok helyet foglal, érdemesebb lenne két kisebb bolygóajtóra cserélni, á la 405 vagy Credo BN18.






















Hátulról viszont nagyon ronda, a lámpákat kellene egy kisteherautóhoz valóra cserélni. Műszakilag viszont érdekes a hátrébbtolt 'B' híd és a keresztben fekvő hajtáslánc.






















A beltere is szokatlan, az első részen az előre-hátra ülések helyett oldalülések vannak, az 'A' tengely és az üzemanyagtartály itt található.






















Túloldalt a bal első kerék és egy féklégtartály.






















Hátul a hátrébb tolt 'B' tengelynek köszönhetően nincsenek dobogók, csupán pár lépcső a hátsó 5+2+2 ülőhelyhez.






















A busz lehetőség szerint teljesen alacsonypadlós, egy kisebb tárolóhellyel is rendelkezik.






















A kihajtható rámpa a 2. ajtónál.






















Az aprócska motortér: a motor Cummins, a váltó Allison.

Remélem egy kiforrottabb formában több város is vesz belőle a kisebb forgalmú vonalakra.

5 komment

Címkék: ismertető bkv plasma midibusz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pataki 2009.02.25. 13:25:27

szerintem ez egy nagyon szép kis busz
bár én efogult vagyok mert az elsőtől az ötvenedikig
a szerelője voltam
persze még ki kell hogy forjon mint minden
de a keresztben elhelyezett hajtáslánc és a szögben meghajtott hátsótengely nagyon otvan. nem?

pataki 2009.02.25. 13:28:12

ja és tudja valaki hogy mi lett a magyar gyártással?
vagy müködik még az Enterprise bus ltd és ha igen hol?

Adam89 · http://adam89.fw.hu 2009.02.26. 02:21:05

@pataki: Üdv és köszi a hozzászólást!
A Plasma valóban egyedülálló busz, már nem ráépített Crafter/TurboDaily de még nem egy kicsinyített szólóbusz. Az adott hosszra a talán lehető legjobb megoldás, ha a szöghajtás tartós marad. A magyar gyártás tudomásom szerint leállt, felszámolták az anyacéget.

danika4225 2012.01.12. 20:02:05

Kár de már a DKV-nak [debrecenben] is van 2 darab!

danika4225 2012.01.12. 20:03:08

Mármint az a kár hogy felszámolták az anyacéget! Félreértés ne essék!!!
süti beállítások módosítása